Regeling financiële bijdrage voor Burendagen en vergelijkbare evenementen in de kern Reuver.
Het uitgangspunt is dat een financiële bijdrage kan worden toegekend voor het organiseren van een Burendag die jaarlijks in het laatste weekend van september wordt gevierd.
Evenementen die op een ander moment plaatsvinden, doch eveneens tot doel hebben om de contacten, de sociale samenhang, leefbaarheid en het woongenot in de buurt te verbeteren, kunnen in beginsel ook in aanmerking komen voor een financiële bijdrage. De organisatoren van een Burendag dienen in elk geval tijdig bij het Oranje Fonds een verzoek in te dienen voor een financiële bijdrage.
De organisatoren van een Burendag dienen in elk geval tijdig bij het Oranje Fonds een verzoek in te dienen voor een financiële bijdrage.
Een aanvraag voor een financiële bijdrage van het Kernoverleg Reuver kan worden ingediend door een buurtvereniging of door particulieren. Indien de aanvraag door een particulier wordt ingediend, moet deze aanvraag namens de gehele buurt worden gedaan en door tenminste drie andere buurtbewoners zijn meeondertekend.
De aanvraag moet worden ingediend via e-mail bij Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Bij de aanvraag moet een overzicht aanwezig zijn van de activiteiten die worden georganiseerd, een reële schatting van het aantal deelnemers en een begroting van de kosten en baten (zoals bijv. bijdragen van deelnemers of sponsors). Gestreefd moet worden naar een deelname door zoveel mogelijk buurtbewoners.
De inkoop van materialen, eten, drinken etc. dient zoveel mogelijk bij Reuverse ondernemers plaats te vinden.
De financiële bijdrage van het Kernoverleg Reuver bedraagt maximaal € 250,- per evenement.
De bijdragen worden jaarlijks toegekend in de volgorde van de datum en tijdstip van ontvangst van de aanvragen. Wie het eerst komt, die het eerst maalt! Zodra het jaarlijks beschikbare budget van het Kernoverleg is uitgeput, worden er geen financiële vergoedingen meer toegekend.
Bij het verspreiden van informatie over het evenement, bijvoorbeeld op posters of via huis-aan-huis folders, meldingen in (sociale) media, etc. dienen de organisatoren te vermelden dat het evenement mede mogelijk wordt gemaakt door een financiële bijdrage van het Kernoverleg Reuver.
De financiële bijdrage wordt voorafgaand aan het evenement uitgekeerd aan de indiener van de aanvraag.
Binnen 4 weken na afloop van het evenement dient de aanvrager aan het Kernoverleg een afrekening te sturen van de gemaakte kosten onder overlegging van aankoopbewijzen, bonnen, etc. Tevens dient hierbij een overzicht te worden gevoegd van de verkregen inkomsten.